7 نکته که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب باید در نظر داشته باشید
7 نکته که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب باید در نظر داشته باشید
پنج شنبه 12 تير 1399 ساعت 10:45 | بازدید : 168 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

7 نکته که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب باید در نظر داشته باشید

 

امروزه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی، بازار داغی پیدا کرده است. همه تجارت ها و شرکت ها سعی می کنند تا با استفاده از شبکه های اجتماعی به بازاریابی بپردازند و بنابراین رقابت در این زمینه قدری دشوارتر شده است. این موضوع مخصوصا زمانی ارزش پیدا کرده است که ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا کرده است یا باعث تعطیل شدن بسیاری از تجارت هایی شده است که سابقا به شکل حضوری کار می‌کرده‌اند. در چنین شرایطی این تجارت ها سعی می کنند تا فعالیت خودشان را به صورت آنلاین ادامه دهند. بنابراین هجوم افراد به بازاریابی با استفاده از اینترنت بیشتر شده است و بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی هم یکی از گسترده ترین جلوه های انجام این کار می باشد. یکی از بهترین انواع بازاریابی، بازاریابی با استفاده از وب سایت یوتیوب می باشد. این وب سایت وب سایتی است که بر طبق آمارها، دومین وب سایت بزرگ موتور جستجو (بعد از گوگل) می باشد. بنابراین تبلیغ کردن بر روی این وب سایت حقیقتا ارزشش را دارد. بازاریابی کردن با استفاده از وب سایت یوتیوب دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد. مهم ترین و بارزترین این مزیت ها این است که هنگامی که با استفاده از یوتیوب به بازاریابی می پردازید؛ در حقیقت بازاریابی ویدیویی انجام می دهید. و همان طور که می دانید؛ در سال های اخیر بازاریابی با استفاده از ویدیو روز به روز در حال گسترش می باشد و بر اهمیت آن افزوده تر می شود. بنابراین در صورتی که شما بخواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی محتوایی انجام دهید؛ یکی از بهترین روش ها برای انجام دادن این کار بازاریابی با استفاده از یوتیوب می باشد به این دلیل که در این وب سایت از ویدیو و محتوای ویدیویی استفاده می شود و استفاده کردن از این محتوای ویدیویی می تواند در بالا بردن کیفیت کار بازاریابی تاثیر زیادی داشته باشد.

در این پست قصد داریم تا شما را با 7 نکته که هنگام استفاده از شبکه اجتماعی یوتیوب برای بازاریابی کردن باید به این نکته ها توجه کنید آشنا کنیم.

1) وب سایت یوتیوب را به عنوان یک وب سایت محتوایی ببینید که باید در آن محتوای باکیفیت تولید شود

وب سایت یوتیوب با شبکه های اجتماعی دیگر کمی متفاوت است. به بیان شفاف تر، این وب سایت بیشتر شباهت به یک وبلاگ دارد تا یک شبکه اجتماعی. دلیل این موضوع هم این است که میان یوتیوب و شبکه های اجتماعی دیگر چند تفاوت وجود دارد که می توان گفت مهم ترین تفاوت این است که در وب سایت یوتیوب هدف تنها به اشتراک گذاری ویدیوها می باشد. این کار به شکل کاملا یک طرفه انجام می شود و کاربران تنها می توانند زیر ویدیوها کامنت بگذارند. البته این کامنت گذاشتن ها هم شباهتی با بحث هایی که در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود ندارد چون در شبکه های اجتماعی کار به این شکل است که بحث ها و کامنت هایی که گذاشته می شوند حالت تعاملی دارند ولی این موضوع در یوتیوب متفاوت می باشد. بنابراین شما هم باید به این وب سایت به عنوان یک وب سایت محتوایی نگاه کنید و همان گونه که سعی می کنید تا در وب سایت های محتوایی اطلاعات باکیفیت ارایه کنید؛ باید سعی کنید تا در این وب سایت هم اطلاعات باکیفیت ارایه کنید. فکر نکنید که این وب سایت تنها یک شبکه اجتماعی برای بازاریابی می باشد. این وب سایت یک وب سایت محتوایی است که باید اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار بگیرد (درست مثل وبلاگ ها)

2) هرکدام از ویدیوها را به عنوان پست های وبلاگی ببینید

همان طور که در نکته قبلی اشاره شد؛ در صورتی که شما به کل وب سایت یوتیوب به عنوان یک وب سایت محتوایی نگاه کنید؛ می توانید ویدیوهایی را که در آن به اشتراک گذاشته می شود را به عنوان پست های این وبلاگ نگاه کنید. هر چقدر که پست هایی که در وبلاگ می گذارید دارای محتوای باکیفیت تر و جذاب تری باشند؛ احتمال این که مخاطبین بیشتری جذب این پست ها بشوند بیشتر است. درباره ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوب به اشتراک می گذارید نیز اوضاع به همین گونه است. هرچقدر که کیفیت این ویدیوها بالاتر باشد؛ ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا می کند. بنابراین سعی کنید حتما به کیفیت ویدیوهایی که قرار است تولید کنید توجه کنید

3) سعی کنید حتما از روش استفاده از فرد تاثیرگذار بهره ببرید

مضوع "بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار" یکی از موضوعاتی است که امروزه طرفداران بیشتر و بیشتری را به سمت خودش جلب می کند. تحقیقات و آمارهایی که اخیرا انجام شده اند نشان داده اند که وقتی که یک فرد تاثیرگذار یک برند را تبلیغ می کند؛ تعداد افرادی که مشتری این برند می شوند و سعی می کنند تا از محصولات این برند خرید کنند؛ نسبت به زمانی که شرکت تولید کننده این برند تبلیغات زیادی را به شکل های مختلف درباره این برند انجام دهد؛ بیشتر می شوند.

بنابراین استفاده کردن از یک فرد تاثیرگذار در بازاریابی می تواند یکی از روش های مهمی باشد که شما برای تبلیغ کردن محصولاتتان از طریق وب سایت یوتیوب اتخاذ می کنید. در صورتی که شما بخواهید از بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار استفاده کنید؛ بهتر است فردی را برای این کار انتخاب کنید که حقیقتا شما و برند شما را قبول داشته باشد و با برند شما و محصولاتی که تولید می کنید به گونه ای ارتباط داشته باشد. بنابراین در صورتی که بتوانید از چنین فرد یا افرادی به عنوان فرد تاثیرگذار برای خودتان استفاده کنید؛ می توانید معروفیت خودتان را در میان مخاطبین به شکل چشمگیری افزایش دهید. این کار همچنین منجر می شود که شما بتوانید اعتماد این افراد را به خودتان جلب نمایید و کاری کنید که این افراد شما را دوست داشته باشند و از شما و برند شما خاطره خوبی داشته باشند. بنابراین برای پیدا کردن یک فرد تاثیرگذار، تمام تلاش خودتان را بکنید!

4) سعی کنید ویدیوها را به گونه ای تولید کنید که تنوع داشته باشند

دادن تنوع به کار تولید ویدیوهایی که برای بازاریابی مورد استفاده قرار می دهید، یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید در این حوزه درنظر داشته باشید. وقتی که برای ویدیوهایتان تنوع ایجاد می کنید؛ این کار برای شما بسیار مهم و مفید خواهد یود. در صورتی که شما به دنبال این هستید که برای ویدیوهایتان یک ترافیکی ایجاد کنید که شامل طیف گسترده ای از مخاطبین باشد؛ باید ویدیوهایی را تولید کنید که قابل اشتراک گذاری باشند. شما می توانید سعی کنید که به گونه ای این محتوای ویدیویی را تولید کنید که برای مخاطبین سرگرم کننده، آموزش دهنده و جالب باشد. وقتی که محتوای ویدیویی با چنین شرایطی تولید کنید؛ احتمال این که مخاطبین بتوانند این ویدیوها را با دوستان و آشنایان خودشان به اشتراک بگذارند زیاد است.

5) محتوا و ویدیوهای خودتان را در دیگر شبکه های اجتماعیتان تبلیغ کنید

سعی کنید برای این که کاری کنید که تعداد بیشتری از مخاطبین ویدیوهای شما را ببینند؛ این ویدیوها را تبلیغ کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید؛ تمام افرادی که شما را در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال می کنند هم می توانند ویدیوهای شما را ببینند. به عنوان مثال، در صورتی که شما در یکی از این شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال در توییتر) تعداد زیادی فالوور (دنبال کننده) داشته باشید؛ در صورتی که در توییتر خودتان ویدیوهایی را که در یوتیوب به اشتراک گذاشته اید ارایه کنید، این کار باعث می شود که حداقل بخشی از افرادی که در توییتر شما را دنبال می کنند خواهند توانست تا با ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوبتان قرار می دهید آشنا شوند و نتیجه این می شود که شما می توانید با استفاده ازاین روش ویدیوهای خودتان را تبلیغ کنید.

6) محتوا و ویدیوهایی را که به اشتراک می گذارید، نشانه گذاری کنید

هنگامی که شما یک ویدیویی را تولید کرده اید؛ این در حقیقت ویدیوی شماست. شما برای تولید کردن این ویدیو زحمت کشیده اید و بنابراین باید بتوانید آن را از ویدیوهای دیگر مشخص کنید. بنابراین بهتر است که بر روی ویدیوهایی که تولید می کنید نشانه گذاری کنید تا کس دیگری نتواند از این ویدیوها استفاده کند. تولید کردن ویدیوها به این شیوه بسیار اهمیت دارد. به این دلیل که وقتی که ویدیوها را این گونه تولید می کنید؛ در حقیقت به کار خودتان یک نوع اعتبار می دهید. همچنین در صورتی که ویدیوهایتان از مخاطبین زیادی برخوردار شدند؛ می توانید انتظار داشته باشید که آنها را به اشتراک بگذارند. در این صورت، اگر ویدیوهایی که به اشتراک گذاشته اید دارای نشانه گذاری نباشند؛ ممکن است به راحتی ویدیوهای شما را برای برند دیگری مورد استفاده قرار دهند و به این شیوه زحمت شما به هدر خواهد رفت. اما در صورتی که برای ویدیوهای خودتان نشانه گذاری کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که در صورتی که این ویدیوها را هم به اشتراک بگذارند؛ شما می توانید اطمینان داشته باشید که هویت خودتان برای ویدیو حفظ شده است.

7) عناوین مناسبی برای ویدیوها انتخاب کنید

انتخاب کردن عناوین ویدیوهایی که به اشتراک می گذارید نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که می تواند بر روی کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای شما موثر باشد. در صورتی که بتوانید برای ویدیوهایتان عناوین مناسبی انتخاب کنید؛ می توانید مخاطبین بیشتری را به خودتان جذب کنید. از آن جایی که ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوب به اشتراک گذاشته می شوند مانند پست هایی هستند که در وبلاگ ها به اشتراک گذاشته می شوند؛ بنابراین دقیقا همان طور که انتخاب کردن یک نام مناسب برای پست های وبلاگی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همان طور هم انتخاب کردن یک عنوان و نام مناسب برای ویدیویی که شما می خواهید در وب سایت یوتیوب به اشتراک بگذارید اهمیت دارد.

البته ممکن است در نگاه اول این موضوع به نظر شما آسان باشد. ممکن است فکر کنید که انتخاب کردن یک عنوان مناسب برای ویدیوها کار آسانی است. اما این موضوع حقیقت ندارد چون انتخاب کردن نام مناسب برای یک ویدیو به آن اندازه هم که شما فکرش را می کردید آسان نیست و مشکلاتی بر سر راهتان قرار دارد که شما باید این مشکلات را برطرف کنید. شما باید برای ویدیویی که دارید عنوانی انتخاب کنید که به اندازه کافی جذاب باشد و در عین حال به گونه ای باشد که شما بتوانید کاری کنید که کاربران و افرادی که می خواهند به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید کنند؛ بتوانند به راحتی آن را درک کنند و این عنوان آنها را به خودش جلب کند. شما باید کاری کنید که این ویدیو به همراه این نام به نظر فوق العاده برسد و در عین حال مرتبط ترین عنوان با ویدیویی باشد که قرار است به اشتراک بگذارید. بنابراین به انتخاب نام مناسب توجه کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 43
:: بازدید هفته : 318
:: بازدید ماه : 292
:: بازدید سال : 1499
:: بازدید کلی : 5999